Skaityti daugiau

Svorio metimas maitinant. Kodėl pandemija negali trukdyti mamai priglausti kūdikio?

Ar mesti svorį, jei maitini? Ką rekomenduojama daryti ir kaip maitintis po gimdymo, kad svoris taptų normalus?

Svorio metimas žindant

Pasakoja mama Silvija, auginanti 11 mėnesių Matuką: Prieš gimdymą neturėjau viršsvorio problemų. Po gimdymo priaugau apie 18 kg, ypač į pabaigą, gal dėl to, kad buvo vasara kaupėsi skysčiai.

Išsyk po gimdymo nukrito 6—7 kg. Užlipus ant svarstyklių nusiminiau: jos nieko gero nerodė. Nebetiko seni drabužiai. Pirmą mėnesį neturėjau apetito: valgydavau vos ne pro ašaras.

svorio metimas maitinant

Antrą mėnesį apetitą atgavau, bet maniau, kad reikia kažką daryti, nes gabaritai nedžiugino… Maitindama Matuką, pradėjau lankyti sporto klubą, bet tam labai trūko laiko. Per mėnesį, kai sportavau, svoris beveik nesumažėjo… Gal dar buvo per anksti?! Tik tada, kai praėjo dar du mėnesiai — atrodo, nieko specialia ir nedariau! Sparčiu žingsniu daug vaikščiodavau su vaikučiu vežimėlyje.

Pavalgydavau pusryčius ir išeidavau į lauką, kad nieko be reikalo nekrimsčiau. Labai norėdavosi pajudėti! Daug vaikščiodavau ir taip pamažu plonėjau.

Greitas svorio metimas po gimdymo – žala sau ir mažyliui

Labai daug arbūzų valgiau ir gėriau daug skysčių. Su gydytoja nesitariau, jokių griežtų dietų nesilaikiau — pasitikėjau savimi. Greit po maitinimo nukrito visi likę kilogramai. Prieš Kalėdas, kai Matukui buvo 4 mėnesiai, svėriau tiek, kiek prieš nėštumą, o gal net prieš vestuves. Tilpau į visus senus drabužius!

Dabar mano svoris normalus. Kiti sako, kad, kol jauna man ejilengviau numesti svorį. Konsultuoja gastroenterologė Edita Kazėnaitė Kuo skiriasi maitinančios krūtimi ir nemaitinančios moters mityba?

Po gimdymo rekomenduojama visavertė, arba sveikam žmogui skirta, mityba.

Kaip įveikti savo kompleksą? Turiu problemą - labai kompleksuoju savo kūno prieš kitus. Turiu nemažai viršsvorio, nes po dukters atsiradimo pradėjo augti svoris.

Jei sveikas žmogus per parą turėtų gauti vidutiniškai kcal, tai svorio metimas maitinant maitinanti moteris po gimdymo papildomai turėtų gauti kcal jeigu ji maitina iki 6 mėn. Jeigu net moteris ir nemaitina krūtimi, jai vis tiek tai papildomai rekomenduojama — kcal, kartais — iki kcal.

Papildomos kalorijos reikalingos tam, kad greičiau būtų atkurtos organizmo funkcijos po gimdymo.

Ką daryti, jei svoris po gimdymo nekrenta, o auga?

Papildomos kcal reikalingos vidutiniškai iki 6 mėnesių. Paprastai nėštumo metu sveika moteris, jeigu prieš tai jos kūno masės indeksas buvo normalus, vidutiniškai priauga 10—12,5 kg, turinčios viršsvorį — apie 9 kg, o jei prieš nėštumą buvęs mitybos nepakankamumas, tai — maždaug 13,5 kg. Kas sudaro visavertę pagimdžiusios moters mitybą? Tai kcal per parą, kurias paprastai sudaro proc.

Jums gali patikti

Angliavandeniai yra pagrindinis svorio metimas maitinant šaltinis. Jų turėtume gauti iš grūdinių produktų, makaronų, bulvių, vaisių ir daržovių.

prarasti senus riebalus

Jokiu būdu — ne saldumynai! Kokie papildomi vitaminai ir kiti mikroelementai būtini maitinančiai moteriai? Moteris, savo kūdikį maitinanti krūtimi iki 6 mėnesiųpapildomai prie suderintos mitybos turėtų gauti įvairių mikro- ir makroelementų.

Daugeliu atvejų motinos mityba neturi įtakos pieno sudėčiai.

Storėti ar lieknėti žindant – ko norėtumėte?

Kalcio, fosforo, magnio, cinko kiekis motinos piene nepriklauso nuo jos maisto. Tačiau seleno, folio rūgšties koncentracija priklauso nuo mamos mitybos. Dažniausiai rekomenduojamas padidintas B grupės vitaminų kiekis: B1, B6, B Jeigu moteris maitina kūdikį, aišku, jos turimos kalcio atsargos senka, tad ji turėtų gauti pakankamai kalcio.

Storėti ar lieknėti žindant — ko norėtumėte? Valgyti reikėtų daugiau Kūdikį iš krūties maitinančios mamos maisto poreikiai yra didesni, negu nežindančios moters. Daugiausiai papildomų medžiagų atitenka pienui. Dar kažkiek energijos sunaudojama pačiam pieno gamybos procesui. Bendras laktacijai reikalingų medžiagų ir kalorijų poreikis yra tiesiogiai proporcingas pieno gamybos intensyvumui.

Paprastai sveikai moteriai rekomenduojamas paros kalcio kiekis yra mg, arba 1 gramas. Vidutiniškai po gimdymo moteris turėtų gauti — mg: su maisto produktais, jei svorio metimas maitinant bei vartoja juos, arba su elementinio kalcio papildu.

Aišku, labai reikalinga folio rūgštis, kurios gaunama vartojant mėsos produktus, šviežius vaisius ir daržoves. Nepaisant to, kad laktacijos metu moteris vartoja įvairų maistą: gauna riebalų, baltymų, angliavandenių, papildomai reikėtų vartoti atitinkamų papildų.

Ką daryti, jei žindanti moteris nevalgo svorio metimas maitinant Jei moteris vegetarė ir nevalgo mėsos, papildomai reikėtų vartoti ne įprastas papildų ir vitaminų, kurie siūlomi vaistinėse ir tenkinantys paros poreikį, dozes, bet didesnes.

Reikėtų kreiptis į gydytoją, kad sudarytų individualų planą, kokių papildomų vitaminų, mikroelementų reikia ir kokios dozės vartotinos. Jei svoris net ir maitinant kūdikį nenukrito, ar būtina dieta? Ar galima dietos laikytis žindant?

Kai mama nebemaitina kūdikio, bet jos svoris nenukrito, jį reikėtų koreguoti sudarant individualų mitybos planą. Jei po gimdymo mama fiziškai aktyvi ir laikosi suderintos mitybos principų, tai dėl svorio tikrai neturėtų kilti problemų. Dažniausiai natūraliai pavyksta atsikratyti viršsvorio maitinant kūdikį krūtimi iki 6 mėnesių.

mx5 svorio netekimas proto žemėlapis svorio netekimas

Nustatyta, kad tokia mama per savaitę netenka apie 0,5 kg svorio, jis sumažėja iki normalaus ar idealaus vidutiniškai per 14 savaičių. Kad nereikėtų papildomų priemonių, naudingiau maitinti krūtimi mažylį.

Tačiau išskirtiniais atvejais, jei antsvoris ar nutukimas buvo nustatytas iki nėštumo, o nėštumo metu svoris dar labiau padidėjo, net ir žindyvėms gali būti siūlomas individualus mitybos planas. Ar maitinančios moters mityba priklauso nuo kraujo grupių?

Ką daryti, jei svoris po gimdymo nekrenta, o auga? - DELFI Gyvenimas

Maitinanti moteris turėtų gauti visaverčio maisto, nesvarbu, kokia jos kraujo grupė. Kraujo grupė turi įtakos kitiems žmogaus organizmo dalykams, bet ne mitybai ir maisto produktams.

Riebalų degintojai. Karnitinas. Termogenikai. Svorio metimas.

Kaip nustatoma individuali dieta? Ištiriame pacientės sveikatą, surenkame antropometrinius duomenis, nustatome kūno masės indeksą, išsiaiškiname, kokiomis lėtinėmis ligomis serga, įvertiname lipidų, baltymų apykaitą. Aišku, išsiaiškiname, kokius produktus toleruoja ar svorio metimas maitinant.

Kai kurios moterys dėl fermentų stokos ar įvairių alerginių reakcijų netoleruoja grūdinių, jūros produktų, pieno. Atsižvelgdami į minėtus veiksnius, parenkame individualų mitybos planą ir pagal pageidavimą per kiek laiko ir kokį įsivaizduoja idealą. Mes tik rekomenduojame atitinkamą dietą — nuo jos motyvacijos ir noro priklauso visi rezultatai. Rekomenduojame svorį mažinti pamažu: po 2—3 kg per mėnesį, bet ne daugiau, kad medžiagų apykaita svorio svorio metimas maitinant maitinant tolygesnė.

Neįmanoma per mėnesį ar per du atsikratyti 10—20 kg, nes tai nesveika organizmui, širdies, smegenų, kepenų veiklai ir pan. Ką daryti, jei moteriai kasdien norisi saldumynų? Saikingai vartoti.

Ar įmanoma suderinti kūdikio žindymą ir svorio metimą po gimdymo?

Pavyzdžiui, šokolade yra būtinų medžiagų imuninei sistemai, nervų sistemai ir kitoms funkcijoms palaikyti. Paprastai rekomenduojame vartoti kuo įvairesnį maistą. Svarbu, kad moteris maždaug tuo pačiu metu valgytų pusryčius, pietus, vakarienę ir 1—3 kartus užkandžiautų.

Tuomet tolygiau sunaudojamos kalorijos.